INK SHAIYA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage << จอมเวทย์ทำลายล้าง

Go down

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง Empty แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage << จอมเวทย์ทำลายล้าง

ตั้งหัวข้อ  FINAL Thu Jul 23, 2009 8:03 am

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง Mageguide


จะก๊อปกระทู้ กรุณาติดเครดิต FINAL ด้วยนะครับ สงสารคนแปลด้วย


ทำไมต้องเลือกอาชีพนี้
- เป็นตัวทำดาเมจที่ดีที่สุดของปาตี้
- มีสกิลโจมตีแบบกลุ่มแทบทุกสกิล
- ช่วงท้ายเกม จัดเป็นคนทำดาเมจ จึงมักพบเห็นเลเวลสูง ๆ ล่าบอส หรือเก็บเลเวลช่วงสูง ๆ
- เมจสาย rec สามารถลุยเดี่ยวกับม่อนเป็นโขลงในช่วงหลัง ๆ ได้


แนวทางการอัพสถานะ
เมื่อเลเวลอัพ คุณจะได้ int 1

คำอธิบายค่าสถานะ
DEX - Dexterity (อัตราการหลบหลีก/ความแม่นยำ) 650 dex = หลบหลีก 95 เปอร์
WIS - Wisdom (การป้องกันทางเวทย์/มานา ) 1wis = 1 resis = 5 mp
INT - Intelligence (พลังโจมตีทางเวทย์) 1int = 1.3 magic atk
REC - Recreation (พลังป้องกัน/เลือด) 1 rec = 1 def, 5 hp
LUC - Luck (อัตราการติดคริ/คริ-ดาเมจ/อัตราป้องกันคริ) 1 luc = 0.2 cri rate (max cri=95%)
*** STR ไม่มีผลใด ๆ กับเมจ

Normal Mode
คุณจะได้รับ 5 stat point จากการอัพ 1 เลเวล
-Full Int (5) เป็นสายที่นิยมมากที่สุด คุณสามารถเก็บเวลได้ไวที่สุดเมื่ออยู่เป็นปาตี้
-Rec/Int (3/2) เป็นสายที่เก็บเวลได้อย่างสบาย ๆ ไม่ต้องห่วงเรื่องดาเมจจะเบาไป สกิลของเมจนั้น add damage เยอะที่สุดในทุกอาชีพ นั่นหมายถึงแม้ว่า magic จะน้อย แต่ยังไง ๆ ก็ยังแรงอยู่ดี

Hard Mode
-Full Int (7) เป็นสายที่นิยมที่สุดใน hard อีกเช่นเดียวกัน หากมีปาตี้ที่แน่นอน แนะนำสายนี้เลยครับ เก็บเลเวลไวสบาย ๆ
-Int/Rec (5/2) สายเก็บเวลตัวคนเดียว ถึงช่วงหลัง ๆ ยังสบายอยู่
-Luc Build สายนี้จะลง Luc ให้ได้ 475 ไม่ขาดหรือไม่เกินไปจากนี้ หากมีพอยเหลือก็ลง int ตาม เป้นสายที่ลำบากในช่วงแรก แ่ต่พอ luc มากขึ้น คริบ่อยขึ้น เมื่อนั้นแหละ ไม่กี่นัดม่อนก็ดับ

Ultimate Mode
-Full Int (9) เป็นสายที่เหมาะสมกับการเก็บเลเวล มีดาเมจที่คงที่
-Int/Wis (6/3) สายนี้มี magic เป็นรองมาหน่อย แต่ wis ที่เพิ่มมานั้นช่วงเพิ่ม mp และ resis ซึ่งหมายถึงทำมาเพื่อการ PVP หรือเอาตัวรอดเมื่อต้องเจอกับ mob ที่มีการโจมตีทางเวทย์แรง ๆ
-Int/Rec (6/3)/(5/4) สายลุยเดี่ยวสุดโหด จะไปเป็นปาตี้หรือจะเก็บคนเดียวก็สบายหรือ PVP ก็ได้ ครบเครื่องจริง ๆ
-Int/Rec/Wis (7/1/1)(5/2/2) สูตรผสมสำหรับคนหลายใจ(^ ^) เป้นการรวมคุณสมบัติสามแบบเข้าด้วยกันครับ
-Luc Build สายนี้จะลง Luc ให้ได้ 475 ไม่ขาดหรือไม่เกินไปจากนี้ หากมีพอยเหลือก็ลง int ตาม ในโหมด UM จัดเป็นสายที่น่ากลัวจริง ๆ ถึงดาเมจจะด้อยกว่า int แต่ว่า add damage ของสกิลช่วงหลัง ๆ สูงมาก ทำให้ magic atk ดูด้อยไปเลย แนะนำให้เป็นสาย PVP ครับ หรือจะเก็บเวลแบบปาตี้ก็เหมาะสุด ๆ ล่ะ

ค่า dex ช่วยอะไร
จากที่แนะนำมา จะเห็นว่าไม่ได้อัพ dex อะไรเลย แล้วเราจะยิงโดนหรือ ?
คำตอบคือโดนครับ ขึ้นอยู่กับเลเวลของเป้าหมายด้วย ค่า dex นั้น เหมาะสำหรับประเภท Physical atk หรือพวกโจมตีแบบปกติ คือช่วยให้พวกเขาโจมตีได้ถูกต้องแม่นยำขึ้น หากมีค่า dex ที่เพิ่มเข้ามาในขณะนี้ ก็จะได้แค่อัตราการหลบหลีกของเราครับ

ส่วนค่า wis นั้นจะเพิ่มความแม่นยำในการยิงเวทย์ครับ แนะนำให้เพิ่มเติมจากลาปิสหรืออาจอัพเผื่อไว้ก็ได้


แก้ไขล่าสุดโดย FINAL เมื่อ Mon Aug 17, 2009 12:03 am, ทั้งหมด 3 ครั้ง
FINAL
FINAL

จำนวนข้อความ : 17
Join date : 08/07/2009

ขึ้นไปข้างบน Go down

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง Empty Re: แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage << จอมเวทย์ทำลายล้าง

ตั้งหัวข้อ  FINAL Thu Jul 23, 2009 8:03 am

skill guide


Passive
แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง PASSIVE-DagWeapPwrUp
Dagger Weapon Power Up
Raises your attack power when a dagger is equipped. I've never had this skill, but I've been told it really helps when daggers are equipped. Max it with dagger.
Level 1 – Passive ability that raises a player’s attack by 5 when a dagger is equipped (level 5 – 2 pts)
Level 2 – Passive ability that raises a player’s attack by 12 when a dagger is equipped (level 16 – 3 pts)
Level 3 – Passive ability that raises a player’s attack by 20 when a dagger is equipped (level 25 – 4 pts)
สำหรับคนใช้มืดอัพเต็มเลยครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง PASSIVE-ManaTraining
Mana Training
Anything that adds to your mana count is good. Max it.
Level 1 – Passive ability that raises the player’s maximum MP by 110 (level 5 – 2 pts)
Level 2 – Passive ability that raises the player’s maximum MP by 255 (level 16 – 3 pts)
Level 3 – Passive ability that raises the player’s maximum MP by 448 (level 25 – 4 pts)
อัพเต็มครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง PASSIVE-RelaxBody
Relax Body
This allows for a faster regen of your HP/MP/SP. Max it.
Level 1 – Passive ability that regenerate HP, MP, and SP by 4% each for 3 seconds during the break (level 6 – 1 pts)
Level 2 – Passive ability that regenerate HP, MP, and SP by 6% each for 3 seconds during the break (level 15 – 2 pts)
Level 3 – Passive ability that regenerate HP, MP, and SP by 8% each for 3 seconds during the break (level 26 – 2 pts)
อัพเต็มอีกเช่นกันครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง PASSIVE-BkpkUpgrade
Backpack Upgrade
More room = more space to hold items. Particularly helpful when grinding in a dungeon or lapis farming for hours. Max it.
Level 1 – Passive ability that raises the limit of purchasing backpacks to 3 (level 12 – 1 pts)
Level 2 – Passive ability that raises the limit of purchasing backpacks to 4 (level 26 – 2 pts)
Level 3 – Passive ability that raises the limit of purchasing backpacks to 5 (level 46 – 2 pts)
อัพเต็มเลย สกิลเวลแรกอาจอับได้ช่วง 20 กว่านะครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง PASSIVE-Interp
Interpretation
This skill will come in handy particularly in PvP and high level maps. Max it.
Level 1 – Allows player to understand 30% of what opponent says (level 13 – 1 pts)
Level 2 – Allows player to understand 60% of what opponent says (level 22 – 2 pts)
Level 3 – Allows the player to understand everything an opponent says (level 51 – 3 pts)
สกิลได้ยินสิ่งที่ฝ่ายตรงข้ามพูดแบบ normal หากชอบพีพี อัพเต็มเลยครับ



Basic

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง BASIC-MagicMissle[img][/img]
Magic Ball
First skill you start out with. You will be using this a lot, even as your arsenal grows. Max it.
Level 1 – (Magic Ball) Magic that shoots a non-elemental Magic Missile with the player’s magic attack power plus 29 damage (level 1 – 2 pts)
Level 2 – (Magic Arrow) Magic that shoots a non-elemental Magic Missile with the player’s magic attack power plus 60 damage (level 10 – 2 pts)
Level 3 – (Magic Missile) Magic that shoots a non-elemental Magic Missile with the player’s magic attack power plus 118 damage (level 20 – 3 pts)
สกิลโจมตีแบบปกติ ที่เวล 3 ระยะเวลาการร่ายจะหายไป คือยิงได้ทันทีครับ อัพเต็มเลย

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง BASIC-BodyProtector
Body Protector
More defense = lives longer. Max it.
Level 1 – Buff that increases player’s physical defensive power by 12 points and evasion rate against physical attack by 2% for 5 minutes (level 2 – 3 pts)
Level 2 – Buff that increases player’s physical defensive power by 24 points and evasion rate against physical attack by 4% for 5 minutes (level 17 – 4 pts)
Level 3 – Buff that increases player’s physical defensive power by 47 points and evasion rate against physical attack by 7% for 5 minutes (level 34 – 4 pts)
สกิลบัพป้องกันและการหลบหลีก อัพเต็มเลยครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง FireBall
Fire Ball
Good spell when you first start but loses usefulness in higher levels. I’d suggest going no higher than level 2. Max if wanted.
Level 1 – (Fire Ball) Fire magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 51 damage. (level 3 – 2 pts)
Level 2 – (Fire Arrow) Fire magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 103 damage. (level 14 – 3 pts)
Level 3 – (Fire Pole) Fire magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 226 damage. (level 27 – 3 pts)
สกิลโจมตีเหมือนเมจิคบอล ไม่แนะนำให้อัพครับ เวลสูง ๆ กว่ามีสกิลให้ใช้อีกเพียบ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง MagicRoot
Magic Root
Great spell for keeping a mob/opponent in a single place while you either run away or cast another spell. Also, stops a mob/enemy in its tracks when attacking your priest or another party member. Max it.
Level 1 – (Magic Root) Earth magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 34 damage and freezes it for 3 seconds. (level 3 – 2 pts)
Level 2 – (Spread Root) Earth magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 80 damage and freezes it for 5 seconds. (level 14 – 3 pts)
Level 3 – (Strike Root) Earth magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 175 damage and freezes it for 7 seconds. (level 27 – 3 pts)
สกิลหยุดม่อนระยะเวลาร่ายไม่นานมาก หยุดได้ 1 เป้าหมาย เป็นการโจมตีแบบธาตุดิน ณเวล 3 หยุดได้ถึง 7 วิ อัพเต็มเลยครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง SonicPole
Sonic Bolt
Your first non-casting spell. Great at lower levels and useful at higher levels to finish off a mob/opponent. Max it.
Level 1 – (Sonic Bolt) Wind magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 34 damage with no casting time. (level 3 – 2 pts)
Level 2 – (Sonic Pole) Wind magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 80 damage with no casting time.. (level 14 – 3 pts)
Level 3 – (Sonic Peeler) Wind magic that wounds a target for the player's magic attack power plus 175 damage with no casting time. (level 27 – 3 pts)
สกิลโจมตีแบบไม่ต้องร่าย กินมานาน้อย อัพเต้มเลยครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง ManaLeakage
Mana Leakage
This debuff will steal MP from an opponent. Also, you can use this skill to pull mobs to you as a Rec Mage. Max if Rec Mage or wanted.
Level 1 – Debuff that makes an opponent's MP leak. Affected target will deplete 380 MP over 30 seconds. (level 16 – 3 pts)
Level 2 – Debuff that makes an opponent's MP leak. Affected target will deplete 630 MP over 30 seconds. (level 28 – 3 pts)
Level 3 – Debuff that makes an opponent's MP leak. Affected target will deplete 1430 MP over 30 seconds. (level 40 – 3 pts)
สกิลขโมยมานาจากฝั่งตรงข้าม ถ้าเป็นสาย rec ที่มานาน้อย เอาสกิลนี้ไว้ช่วยในการ PP ได้ครับ

ต่อสกิลด้านล่างครับ ยาวเหยียด


แก้ไขล่าสุดโดย FINAL เมื่อ Mon Aug 17, 2009 12:18 am, ทั้งหมด 1 ครั้ง
FINAL
FINAL

จำนวนข้อความ : 17
Join date : 08/07/2009

ขึ้นไปข้างบน Go down

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง Empty Re: แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage << จอมเวทย์ทำลายล้าง

ตั้งหัวข้อ  FINAL Thu Jul 23, 2009 8:03 am

Combat

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง FireThorn
Fire Thorn
This is really good when you are soloing, but when you are in an AOE party, it WILL attract the mobs off the defender before he has taunted, so be wary of when and when NOT to use it. Max if Rec Mage or wanted.
Level 1 – Protects with Fire Thorns for 5 minutes and wounds any enemy approaching within 4 meters of the player for 8 damage per hit. However, that will only aggravate the monster further. (level 4 – 2 pts)
Level 2 – Protects with Fire Thorns for 5 minutes and wounds any enemy approaching within 4 meters of the player for 25 damage per hit. However, that will only aggravate the monster further. (level 24 – 3 pts)
Level 3 – Protects with Fire Thorns for 5 minutes and wounds any enemy approaching within 4 meters of the player for 65 damage per hit. However, that will only aggravate the monster further. (level 44 – 4 pts)
สกิลบัพที่ทำดาเมจรอบตัว แนะนำให้อัพเฉพาะสาย rec ครับ เพราะเมื่ออยู่ในปาตี้ หากคุณบัพจะมีม่อนไล่ตามเอา แม้ดีเฟนเดอรือยู่ด้วยก็มีโอกาสที่ม่อนจะไล่ตาม

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง FireBush
Fire Bush (AOE)
Great spell to use while soloing. As long as the mobs touch the fire, they will get damage no matter how far they go from the fire circle. Also effective at killing invisible mobs that you cannot see, while others can. Max if wanted.
Level 1 – (Fire Bush) Magic that grows Fire Bushes 6 meters around the player for 12 seconds. Once affected, enemies will gain 32 damage per hit for 12 seconds. (level 8 – 3 pts)
Level 2 – (Fire Curtain) Magic that grows Fire Bushes 8 meters around the player for 12 seconds. Once affected, enemies will gain 50 damage per hit for 12 seconds. (level 23 – 3 pts)
Level 3 – (Fire Wall) Magic that grows Fire Bushes 10 meters around the player for 12 seconds. Once affected, enemies will gain 80 damage per hit for 12 seconds. (level 33 – 4 pts)
หากคุณเก็บเวลคนเดียวนับเป็นสกิลที่ดีครับ ทำดาเมจรอบตัวรวมพันกว่าในระยะเวลา 10 วิ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง RockMountain
Rock Mountain (AOE)
Good AOE spell to have in the beginning, but Earthquake and Earth Spikes outdamage it. Has the fastest cast of all 3 earth AOEs. Max then restat or only get level 1.
Level 1 – (Rock Mountain) Earth magic that drops an avalanche 14 meters around the target. Deals damage equal to the player's magic attack power plus 69 damage and pauses it for 1 second. (level 8 – 3 pts)
Level 2 – (Mountain Strike) Earth magic that drops an avalanche 14 meters around the target. Deals damage equal to the player's magic attack power plus 181 damage and pauses it for 2 second. (level 23 – 3 pts)
Level 3 – (Mountain Drive) Earth magic that drops an avalanche 14 meters around the target. Deals damage equal to the player's magic attack power plus 305 damage and pauses it for 3 second. (level 33 – 4 pts)
สกิลโจมตีแบบกลุ่มและหยุดศัตรูชั่วขณะ อัพไว้ที่เวล 1 เพื่อเก็บเวลในช่วงต้นเกมครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง Storm
Storm (AOE)
Until you get Lightning Bolt at level 21, this is your fastest casting AOE spell. Even with Lighting and later Turbulence in your arsenal, Storm is a highly effective spell. I dare say it's the most used spell out of all, due to its fast casting and extremely short recharge. Max it.
Level 1 – (Storm) Wind magic that creates a Storm 14 meters around the target, dealing the player's basic attack power. (level 8 – 3 pts)
Level 2 – (Wild Storm) Wind magic that creates a Storm 14 meters around the target, dealing the player's basic attack power plus 181 damage. (level 23 – 3 pts)
Level 3 – (Gale) Wind magic that creates a Storm 14 meters around the target, dealing the player's basic attack power plus 305 damage. (level 33 – 4 pts)
สกิลหากินสำหรับเมจเลยครับ ที่เวลสองระยะเวลาร่ายแค่ 1 วิ อัพเต็ม ๆ เลยครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง StaminaSlug
Stamina Slug
This skill is only usable if you run up and jab someone with your weapon. At that point, you will probably be killed. Skip it.
Level 1 – Absorbs 474 SP from an opponent with a 75% success rate. Only usable with melee attacks. (level 13 – 3 pts)
Level 2 – Absorbs 785 SP from an opponent with a 75% success rate. Only usable with melee attacks. (level 29 – 4 pts)
Level 3 – Absorbs 1100 SP from an opponent with a 75% success rate. Only usable with melee attacks. (level 44 – 4 pts)
สกิลดูด sp ฝ่ายตรงข้าม แต่ต้องใช้มีดในการโจมตี หมายถึงในระยะประชิด อันตรายครับ ข้ามไปเลย

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง SustainDoom
Sustain Doom
I’ve always liked this spell, even at low levels. It eats away at the mob/opponents hp while you bombard it with other spells. Also good at preventing Assassins from stealthing. Max if Rec Mage or wanted.
Level 1 – Magic that gradually wounds the target for 728 damage over 18 seconds. (level 19 – 3 pts)
Level 2 – Magic that gradually wounds the target for 1080 damage over 18 seconds. (level 35 – 3 pts)
Level 3 – Magic that gradually wounds the target for 2100 damage over 18 seconds. (level 53 – 3 pts)
สกิลแสบอีกสกิล ไม่มีระยะเวลาร่าย ไม่มีดีเล ทำดาเมจได้ถึง 2100 ใช้กับเรนเจอร์แอส จะทำให้ล่องหนไม่ได้ในช่วงเวลานั้น อัพตามใจครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง Meteor
Meteor (AOE)
As your ONLY fire AOE (for NM and HM), this will be particularly helpful against wind mobs. Although with AR level 2, this becomes obselete. Max if wanted.
Level 1 – (Meteor) Fire magic that crashes Meteors 10 meters around the target. It deals the player's magic attack power plus 124 damage and a total damage of 60 points over 12 seconds. (level 21 – 4 pts)
Level 2 – (Meteor Shower) Fire magic that crashes Meteors 12 meters around the target. It deals the player's magic attack power plus 200 damage and a total damage of 100 points over 12 seconds. (level 31 – 4 pts)
Level 3 – (Meteor Strike) Fire magic that crashes Meteors 14 meters around the target. It deals the player's magic attack power plus 302 damage and a total damage of 152 points over 12 seconds. (level 41 – 4 pts)
เป็นสกิลโจมตีด้วยไฟแบบกลุ่มเพียงสกิลเดียวครับ อัพเต็ม ๆ เลย

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง Earthquake
Earthquake (AOE)
Good earth AOE to have in your mid-levels, although Earth Spikes outdamages it. Causes more damage than Rock Mnt, but costs more mp and has the longest cast. Has the best debuff of all Earth AOEs. Max then restat or if wanted.
Level 1 – (Earthquake) Earth magic that creates an Earthquake and deals the player's magic attack power plus 187 damage. It affects 10 meters around the target and stuns for 3 seconds. (level 21 – 4 pts)
Level 2 – (Earthquake Shock) Earth magic that creates an Earthquake and deals the player's magic attack power plus 301 damage. It affects 12 meters around the target and stuns for 3 seconds. (level 31 – 4 pts)
Level 3 – (Revolution Earthquake) Earth magic that creates an Earthquake and deals the player's magic attack power plus 455 damage. It affects 14 meters around the target and stuns for 3 seconds. (level 41 – 4 pts)
สกิลธาตุดินแบบกลุ่ม ที่โจมตีและหยุดม่อนรอบข้างไว้ได้ไม่แนะนำให้อัพ เพราะเวล 30 จะมีสกิลดินมาแทน

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง LighteningBolt
Lightening Bolt (AOE)
Also a non-casting spell, it joins Turbulence and Storm as the top three to be cast. Max it.
Level 1 – Wind magic that creates Lightening and deals the player's magic attack power plus 161 damage. It affects 10 meters around the target with no casting time. (level 21 – 4 pts)
Level 2 – Wind magic that creates Lightening and deals the player's magic attack power plus 277 damage. It affects 12 meters around the target with no casting time. (level 31 – 4 pts)
Level 3 – Wind magic that creates Lightening and deals the player's magic attack power plus 432 damage. It affects 14 meters around the target with no casting time. (level 41 – 4 pts)
สกิลโจมตีแบบกลุ่มที่ไม่ต้องร่าย อัพเต็มเลยครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง FlameChoir
Flame Choir (HM+)
Hellfire does better damage, especially since it's a DOT spell. Skip it.
Level 1 – Fire magic that deals the player's magical attack power plus 1101 damage. (level 38 – 4 pts)
Level 2 – Fire magic that deals the player's magical attack power plus 1564 damage. (level 48 – 5 pts)
Level 3 – Fire magic that deals the player's magical attack power plus 2108 damage. (level 58 – 5 pts)
ข้ามเลยครับ ใช้พอยเยอะ เรามีอีกสกิล (Hellfire) ทดแทนกันได้


แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง EarthChoir
Earth Choir (HM+)
If you have the points, get this. Best of all three choirs to have. Max it (if possible).
Level 1 – Earth magic that deals the player's magical attack power plus 1101 damage. (level 38 – 4 pts)
Level 2 – Earth magic that deals the player's magical attack power plus 1564 damage. (level 48 – 5 pts)
Level 3 – Earth magic that deals the player's magical attack power plus 2108 damage. (level 58 – 5 pts)
อัพเต็มเลยครับสกิลนี้ (ถ้าทำได้นะ อิอิ)

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง WindChoir
Storm Choir (HM+)
You have 3 wind spells already (4 for UMs), with faster casting times. Skip it.
Level 1 – Wind magic that deals the player's magical attack power plus 1101 damage. (level 38 – 4 pts)
Level 2 – Wind magic that deals the player's magical attack power plus 1564 damage. (level 48 – 5 pts)
Level 3 – Wind magic that deals the player's magical attack power plus 2108 damage. (level 58 – 5 pts)
อันนี้จะอัพก็ได้ตามใจครับ
FINAL
FINAL

จำนวนข้อความ : 17
Join date : 08/07/2009

ขึ้นไปข้างบน Go down

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง Empty Re: แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage << จอมเวทย์ทำลายล้าง

ตั้งหัวข้อ  FINAL Mon Aug 17, 2009 1:14 am

Special

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง SupportSpell
Support Spell
This increases your magic attack and also regenerates your MP. Max it.
Level 1 – Party buff that increases magical attack power of party members within 100 meters of the player by 15 points. 1% of total MP will be regenerated every 3 seconds. (level 7 – 2 pts)
Level 2 – Party buff that increases magical attack power of party members within 100 meters of the player by 40 points. 2% of total MP will be regenerated every 3 seconds. (level 39 – 3 pts)
Level 3 – Party buff that increases magical attack power of party members within 100 meters of the player by 80 points. 3% of total MP will be regenerated every 3 seconds. (level 54 – 4 pts)
สกิลบัพเพิ่ม magic atk และอัตราฟื้นฟู mp อัพเต็มเลยครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง AttributeRemove
Attribute Remove
At first I didn’t see a need for this, but when you are grinding against any mob other than earth, you can remove their element (single target then AOE) and hit them with your wind spells. Max it.
Level 1 – Removes the target's elemental defense for 1 minute with a 60% success rate. (level 9 – 3 pts)
Level 2 – (AOE) Removes elemental defense of enemies within 10 meters of the target for 1 minute a with 80% success rate. (level 43 – 5 pts)
สกิลลบธาตุของเป้าหมายส่งผลต่อ defen ของเป้าหมายที่มีธาตุ ที่เวลสองเป็นการดีบัพแบบกลุ่ม อัพเต็มเลย

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง SPECIAL-PotentialMot
Potential Motive
This will save your LIFE. If your HP dips below a certain %, all spell cool downs will be wiped for 1 minute, allowing you to spam Turbulence for example. Max it.
Level 1 – Passive ability that clears the recharge time of magic that takes less than 500 seconds when HP falls below 10 % (level 17 – 1 pts)
Level 2 – Passive ability that clears the recharge time of magic that takes less than 500 seconds when HP falls below 17 % (level 29 – 2 pts)
Level 3 – Passive ability that clears the recharge time of magic that takes less than 500 seconds when HP falls below 25 % (level 50 – 3 pts)
สกิลที่จะเกิดขึ้นเมื่อ hp คุณต่ำกว่าเปอร์เซนต์ที่กำหนด คูลดาวของบางสกิลจะหายไป นั่นหมายความว่าคุณจะร่ายได้เรื่อย ๆ ในช่วงระยะเวลานี้ ตัวอย่างสกิลแสบ ๆ ก็ nemesis อัพเต็มเลยครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง SPECIAL-Diversion
Diversion
Converts all your SP into MP. Gives you MP, but no SP to buff. Though you don’t need SP as often as a priest, this will definitely come in handy if your pots are on recharge, though I've never used it. Max if wanted.
Level 1 – Skill that diverts all the player’s SP to refill 715 MP (level 18 – 3 pts)
Level 2 – Skill that diverts all the player’s SP to refill 1619 MP (level 37 – 4 pts)
Level 3 – Skill that diverts all the player’s SP to refill 2582 MP (level 57 –5 pts)
เปลี่ยน sp ทั้งหมดให้เป็น mp ถ้ามีพอยเหลือก้อัพครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง SPECIAL-HA
Health Assistant
This will also save your LIFE. It will eat away at you MP/SP before eating away at your HP. Max to level 2, so you can still use your SP to buff.
Level 1 – Ability that will consume SP first and then HP for damage the player receives for 1 minute (level 18 –4 pts)
Level 2 – Ability that will consume MP first then HP for damage the player receives for 1 minute (level 29 – 5 pts)
Level 3 – Ability that will consume MP first, followed by SP, and then HP for damage the player receives for 1 minute (level 47 – 6 pts)
เปลียน mp ให้กลายเป็น hp แนะนำให้อัพที่เวล 2 ครับ เวล 3 เป็น sp เมจ sp น้อย ไม่ต้องคิดเลย

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง EarthSpikes
Earth Spikes (AOE)
This does the most damage of all Earth AOEs, but it's debuff doesn't effect some mobs. Even without its debuff, I find I can kill them faster with this skill. Max it.
Level 1 – Earth magic that raises spikes from under the ground 10 meters around the target. It deals the player's basic magic attack power plus 352 points of damage. The affected targets becomes unconscious for 3 seconds. (level 30 – 6 pts)
Level 2 – Earth magic that raises spikes from under the ground 12 meters around the target. It deals the player's basic magic attack power plus 472 points of damage. The affected targets becomes unconscious for 3 seconds. (level 42 – 7 pts)
Level 3 – Earth magic that raises spikes from under the ground 14 meters around the target. It deals the player's basic magic attack power plus 669 points of damage. The affected targets becomes unconscious for 3 seconds. (level 52 – 8 pts)
สกิลโจมตีธาตุดีแบบกลุ่ม อัพเต็มเลยครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง Turbulence
Turbulence
As an instant cast, this will be one of your fastest and most damaging AOE spells. After getting level 1, when you level to 37/47(NM), 38/48(HM), or 39/49(UM), begin saving your skill points so you can easily level this spell up at the next tier. Max it.
Level 1 – Wind magic that creates Turbulence 10 meters around the target. It instantly deals the player's basic magic attack power plus 426 points of damage. (level 30 – 6 pts)
Level 2 – Wind magic that creates Turbulence 12 meters around the target. It instantly deals the player's basic magic attack power plus 700 points of damage. (level 42 – 7 pts)
Level 3 – Wind magic that creates Turbulence 13 meters around the target. It instantly deals the player's basic magic attack power plus 987 points of damage. (level 52 – 8 pts)
สกิลโจมตีแบบกลุ่มที่ทำดาเมจได้ดีมัก ๆ ไม่มีระยะเวลาร่าย อัพเต็มเลยครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง Confusion
Confusion
At the moment, this is really only useful in PvP and half as useful as any skill in there. Skip it.
Level 1 – Non-elemental magic that puts an area within 10 meters of the player in Confusion and attacks with basic magic attack power plus 315 points of damage. REC, DEX, WIS of the affected targets will decrease by 150 points for 12 seconds. (level 32 – 7 pts)
Level 2 – Non-elemental magic that puts an area within 14 meters of the player in Confusion and attacks with basic magic attack power plus 546 points of damage. REC, DEX, WIS of the affected targets will decrease by 200 points for 12 seconds. (level 46 – 8 pts)
Level 3 – Non-elemental magic that puts an area within 18 meters of the player in Confusion and attacks with basic magic attack power plus 735 points of damage. REC, DEX, WIS of the affected targets will decrease by 250 points for 12 seconds. (level 55 – 9 pts)
เป็นสกิลที่ใช้ PVP โดยเฉพาะครับ ถ้าชอบก็อัพเลย

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง Hellfire
Hellfire
This spell combines fire damage plus damage over time, so it’s like you are casting two spells at once. Max it.
Level 1 – Fire magic that attacks an opponent with the player's magic attack power plus 530 damage, and deals another damage of 264 over 18 seconds. (level 34 – 6 pts)
Level 2 – Fire magic that attacks an opponent with the player's magic attack power plus 850 damage, and deals another damage of 426 over 18 seconds. (level 45 – 7 pts)
Level 3 – Fire magic that attacks an opponent with the player's magic attack power plus 1178 damage, and deals another damage of 594 over 18 seconds. (level 56 – 8 pts)
สกิลที่ไม่มีคูลไทม์อีำกอัน โจมตีแบบเดี่ยว ๆ อัพเต็มเลยครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง Flite
Flite
It is really only good at the Destiny level with the 1 minute counter, but since it can be dispelled, it's practically a waste. It will only be good if you catch a solo opponent unawares. Skip it.
Level 1 – (Flite) Magic that puts the target to death after 5 minutes. (level 36 – 5 pts)
Level 2 – (Crisis) Magic that puts the target to death after 3 minutes. (level 47 – 6 pts)
Level 3 – (Destiny) Magic that puts the target to death after 1 minute. (level 57 – 7 pts)
สกิลสั่งตายในระยะเวลาที่กำหนด อัพตามใจเลยครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง ReapAndSow
Sow and Reap (HM+)
While the 3x and 4x your magic attack seem fantastic, it spends all your MP, leaving you practically defenseless, especially if you are out of pots. Skip it.
Level 1 – Wounds the target for 3 times the player's magic attack power by spending all his MP. Its effect is limited to some Monsters. (level 49 – 8 pts)
Level 2 – Wounds the target for 4 times the player's magic attack power by spending all his MP. Its effect is limited to some Monsters. (level 59 – 9 pts)
สกิลที่กิน mp เราทั้งหมดแต่ทำดาเมจถึง 4 เท่า แต่ mp หมดนี่สิ อัพตามใจเลยครับ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง Nemesis
UM
Although it does not have a 100% success rate, at 85%, this spell is more often then not going to succeed. With no cast time and almost 2k damage at its final stage, it will take a chunk out of any opponent’s health. Max it.
Level 1 – Deals 277 damage with an 85% success rate. (level 11 – 4 pts)
Level 2 – Deals 866 damage with an 85% success rate. (level 32 – 5 pts)
Level 3 – Deals 1936 damage with an 85% success rate. (level 55 – 5 pts)
สกิลทำดาเมจที่ไม่ต้องร่ายอะไรเลย แต่มีเปอรืเซนต์การติด 85 นะครับ อัพเต็มเลย
FINAL
FINAL

จำนวนข้อความ : 17
Join date : 08/07/2009

ขึ้นไปข้างบน Go down

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง Empty Re: แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage << จอมเวทย์ทำลายล้าง

ตั้งหัวข้อ  FINAL Tue Aug 18, 2009 10:49 am

ระบบธาุตุ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง ELEnone
มอนสเตอร์ไร้ธาตุ การโจมตีจะเป็นแบบปกติ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง ELEearth
มอนสเตอร์ธาตุดิน ชนะน้ำ และแพ้ลม

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง ELEfire
มอนสเตอร์ธาตุไฟ ชนะลม และแพ้น้ำ

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง ELEwater
มอนสเตอร์ธาตุน้ำ ชนะไฟ และแพ้ดิน

แนวทางการเล่น >> Pagan/Mage  << จอมเวทย์ทำลายล้าง ELEwind
มอนสเตอร์ธาตุลม ชนะดิน และแพ้ไฟ

การเลือกชนิดมอนสเตอร์ก็เป็นอีกหนึ่งแนวทางในการเก็บเลเวล เลือกใช้สกิลธาตุใ้ห้ถูกกับธาตุของม่อนนั้น ๆ ช่วยให้เราเวลได้ดีขึ้นครับ


Q. อาวุธ กับชุด จำเป็นต้องออฟธาตุเดียวกันไหม
---> เมื่อเราออฟเสื้อด้วยลาปิสธาตุ (ก้อนเดียวเท่านั้น) เราจะได้รูปแบบการป้องกันตามธาตุที่ออฟ ส่วนอาวุธนั้นไม่เกี่ยวครับ ออฟธาตุไหนก็ได้ตามใจคุณ
FINAL
FINAL

จำนวนข้อความ : 17
Join date : 08/07/2009

ขึ้นไปข้างบน Go down

ขึ้นไปข้างบน

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
คุณไม่สามารถพิมพ์ตอบ